La CUP Barcelona demana de nou a la resta de candidatures que publiquin el seu pressupost ara que just comença la campanya electoral i no, com passa massa sovint, quan aquesta ja ha acabat
La candidatura considera que és un exercici de transparència i honestedat mostrar les xifres econòmiques amb què compten els partits polítics que es presenten a les eleccions i explicar a què es destinaran durant aquesta campanya electoral.
La major part de la partida pressupostària de la CUP Barcelona- L’Alternativa s’ha destinat i es destinarà a actes de ciutat arribant als 40.000 euros en aquest cas i fins a 20.000 euros per als actes de districte. La candidatura considera que els anys de lluita i arrelament als barris que la precedeix i acompanya han de seguir mostrant-se durant aquests dies de campanya electoral. Treballar amb les veïnes, crear espais de trobada amb elles, de concerts, vermuts, sopars i moments distesos, són la millor manera de seguir construint projecte i ampliant bagatge. Així, com ja és costum que ho fem, els nostres actes es realitzaran al carrer. Així i tot, donats possibles imprevistos i també lligat a alguns actes de precampanya que sí que vam fer en espais tancats, en el pressupost vam contemplar 6.000 per a llogar espais i per la gestió logística de la campanya. A l’hora de decidir com s’invertien aquests diners, en certs elements concrets, s’ha apostat per comprar aquests recursos logístics per després poder-los posar a disposició del moviment popular més enllà de la campanya electoral. Això ha passat amb una tarima, taules i cadires, per exemple, sent aquestes compres una inversió a anys vista i no una despesa volàtil.
En una situació desfavorable per a nosaltres donada la política de blocs aprovada, la visibilitat l’hem de planificar nosaltres mateixes i, per això, una altra de les partides més gran ha estat destinada a publicitat sent un total de 10.000 euros els invertits. En la mateixa línia, per al disseny i les creativitats de la precampanya i campanya s’hi han invertit 6.000 euros. Per fer-ho possible i materialitzar-ho, s’han destinat 20.000 en cartelleria i paper en diferents formats, 6.000 euros en banderoles i 10.000 euros en octavetes informatives i adhesius.
Per a la maquetació, correcció del programa i altres edicions s’ha comptat amb un equip de lingüistes especialitzats pels quals s’han destinat 3.000 euros. Per poder compartir això d’una manera amena i pròxima, i com ja sabeu, vam decidir renovar la web de la CUP Barcelona invertint un pressupost de 2.000 euros.
Un últim bloc de pressupost important és el de les persones alliberades. No és novetat que les candidatures d’unitat popular funcionen gràcies a la feina militant de persones que des dels barris aposten per construir xarxa i l’alternativa a un model caduc. Així i tot, va ser una decisió col·lectiva poder alliberar fins a sis persones per cobrir tasques tècniques i polítiques que facilitessin el desenvolupament de la campanya. Així, per aquesta campanya han estat treballant de manera remunerada tres persones durant tres mesos i mig i tres més contractades pel mes de maig. La xifra dels contractes ascendeix a 40.200 euros.
El preu de la carta que rebran totes les seves veïnes a les cases que serà un per llar suposa un cost de 60.000 euros. Per últim, també s’ha fet una partida de 4.000 euros per avituallament i disposició logística pel mateix dia de les eleccions.
Tot i que no ho vam demanar a la resta de candidatures, creiem oportú remarcar que els diners que disposem provenen de fons propis de la candidatura tant a nivell de ciutat com contractació en origen i en l’economia social i solidària.